REKLAMA
Znaleziono 975 wyników
Estakada Kolejowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnejinwestycja
Pokaż inwestycję
Estakada Kolejowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
Kraków, Śródmieście
[Polska] Polski rynek wciąż atrakcyjny dla deweloperów i sieci handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek wciąż atrakcyjny dla deweloperów i sieci handlowych
Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, na koniec 2015 roku w budowie było 31 projektów hand...
[Gliwice] wiadukt do przebudowyartykuł
Pokaż artykuł
[Gliwice] wiadukt do przebudowy
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeszcze w tym roku ruszy długo oczekiwana przebudowa zniszcz...
Na prawie 40 przejściach dla pieszych we Wrocławiu zostaną obniżone krawężniki [LISTA]artykuł
Pokaż artykuł
Na prawie 40 przejściach dla pieszych we Wrocławiu zostaną obniżone krawężniki [LISTA]
Stolica Dolnego Śląska systematycznie modernizuje przejścia dla pieszych. Tym razem prace obejmą bli...
[opolskie] Ruszyła budowa elektrociepłowni w Grupie Azoty ZAK S.A.artykuł
Pokaż artykuł
[opolskie] Ruszyła budowa elektrociepłowni w Grupie Azoty ZAK S.A.
22 maja na terenie Grupy Azoty Zakładów Azotowych Kędzierzyn S.A. odbyło się uroczyste wmurowanie ka...
W ramach KDP pod Łodzią powstanie nowoczesna, wielofunkcyjna stacja kolejowa [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W ramach KDP pod Łodzią powstanie nowoczesna, wielofunkcyjna stacja kolejowa [WIZUALIZACJE]
Odcinek Warszawa – Łódź będzie pierwszym fragmentem Kolei Dużych Prędkości w Polsce. To na tej trasie znajdzie się nowa stacja w Brzezinach – mieście powiatowym pozbawionym dotychczas jakiegokolwiek dostępu do transportu kolejowego. Inwestycja to ogromny postęp w walce z wykluczeniem komunikacyjnym oraz impuls dla gospodarki regionu.
Katowice z Gliwicami po prawie 30 latach połączy alternatywna linia kolejowa artykuł
Pokaż artykuł
Katowice z Gliwicami po prawie 30 latach połączy alternatywna linia kolejowa
Zwiększy się dostęp do pociągów dla mieszkańców Rudy Śląskiej. Linia kolejowa, łącząca Gliwice z Katowicami przez Rudę Kochłowice, zostanie przebudowana i uzupełniona o dodatkowe przystanki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości ok. 350 mln zł z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Realizacja inwestycji zwiększy atrakcyjność kolei w województwie śląskim.
Za 1,8 mld zł zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock artykuł
Pokaż artykuł
Za 1,8 mld zł zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock
W piątek 4 października PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
Nowoczesna infrastruktura kolejowa w Polsce Wschodniej. Pierwsze umowy o dofinansowanie podpisaneartykuł
Pokaż artykuł
Nowoczesna infrastruktura kolejowa w Polsce Wschodniej. Pierwsze umowy o dofinansowanie podpisane
Polska Wschodnia inwestuje w nowoczesną infrastrukturę kolejową, która ułatwi podróżowanie i poprawi jakość obsługi pasażerów. W ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej modernizowane są dworce w Rzeszowie i Chełmie, które staną się bardziej funkcjonalne i dostosowane do potrzeb podróżnych. Na realizację tych projektów przeznaczono 82,1 mln zł, z czego aż 56,4 mln zł to dofinansowanie z UE.
W Katowicach trwa największa kolejowa inwestycja w historii woj. śląskiego [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Katowicach trwa największa kolejowa inwestycja w historii woj. śląskiego [FILMY]
PKP PLK S.A. realizują największą kolejową inwestycję w historii województwa śląskiego. Jej efektem będą bezpieczne podróże, nowe przystanki oraz większe możliwości w ruchu pociągów. Trwa przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach. Inwestycja na linii Będzin – Katowice Piotrowice jest dofinansowana z UE w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
[Kraków] Miasto planuje rozbudowę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, Os Piastów, Prądnik, Swoszowiceartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Miasto planuje rozbudowę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, Os Piastów, Prądnik, Swoszowice
Miasto planuje budowę kilku przystanków  Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. W roku 2017 nie zobaczy...
Kolejny krok ku budowie nowej trasy kolejowej z Wrocławia do granicy z Czechamiartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok ku budowie nowej trasy kolejowej z Wrocławia do granicy z Czechami
To będzie ponad 60-kilometrowy odcinek łączący Żarów, leżący na południowy zachód od Wrocławia, ze...
Zarząd Inwestycji Miejskich we Wrocławiufirma
Pokaż firmę
Zarząd Inwestycji Miejskich we Wrocławiu
Wrocław, Januszowicka 15A
Nowe przystanki w Kołobrzegu i Szczecinku zwiększą dostęp do koleiartykuł
Pokaż artykuł
Nowe przystanki w Kołobrzegu i Szczecinku zwiększą dostęp do kolei
Od 9 czerwca mieszkańcy Kołobrzegu i Szczecinka zyskają lepszy dostęp do kolei. W ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, wybudowaliśmy nowe przystanki: Kołobrzeg Amfiteatr, Kołobrzeg Ogrody oraz Szczecinek Bugno. Efektem inwestycji będą wygodniejsze podróże pociągiem w kierunku Szczecina, Koszalina, Białogardu i Piły.
Projekty jądrowe nabierają tempa. Polska wydaje się być skazana na atomartykuł
Pokaż artykuł
Projekty jądrowe nabierają tempa. Polska wydaje się być skazana na atom
W ciągu najbliższych 17 lat atom ma odpowiadać za mniej więcej jedną czwartą produkcji energii elektrycznej w Polsce. Projekty dotyczące zarówno pierwszej elektrowni jądrowej na Pomorzu, jak i drugiej w Wielkopolsce nabierają tempa, a poparcie społeczne dla tych inwestycji jest na bardzo wysokim poziomie. Zwolennicy zwiększania udziału atomu w miksie energetycznym podkreślają, że to nie tylko tania energia i bezpieczeństwo energetyczne, ale też większa niezależność. – W polskich warunkach geograficznych wydaje się, że jesteśmy skazani na atom – mówi ekspert tego rynku Adam Rajewski.
 Kraków: ZIM ogłosił kolejny przetarg na koncepcję linii Azory-Cichy Kącikartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: ZIM ogłosił kolejny przetarg na koncepcję linii Azory-Cichy Kącik
Kraków nie chce rezygnować z budowy linii tramwajowej Azory-Cichy Kącik. Zarząd Inwestycji miejskich...
W Krakowie ma powstać nowa dzielnica pełna wieżowców [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie ma powstać nowa dzielnica pełna wieżowców [WIZUALIZACJE]
Za kilkanaście lat w stolicy Małopolski ma szansę powstać zupełnie nowa dzielnica. Miasto konsu...
Koleją na lotnisko w Modlinie – jest umowa na dokumentację projektowąartykuł
Pokaż artykuł
Koleją na lotnisko w Modlinie – jest umowa na dokumentację projektową
Lotnisko w podwarszawskim Modlinie zyska bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowej linii między stacją Modlin a Mazowieckim Portem Lotniczym Warszawa/Modlin. Dokumentacja projektowa ma powstać do końca 2025 r. i będzie finansowana ze środków Województwa Mazowieckiego.
460-500 mld zł do 2050 roku – tyle wyniesie koszt transformacji systemu ciepłowniczego w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
460-500 mld zł do 2050 roku – tyle wyniesie koszt transformacji systemu ciepłowniczego w Polsce
Polska będzie musiała dokonać transformacji ciepłownictwa, żeby osiągnąć neutralność klimatyczną – wskazywali uczestnicy panelu dyskusyjnego pt. „Jak zmienić ciepłownictwo?”, który odbył się podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Biorący udział w debacie Marcin Laskowski, wiceprezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej, podkreślił, że całkowity koszt transformacji systemu ciepłowniczego w Polsce wyniesie 460-500 mld zł do 2050 roku.
REKLAMA